Gothic staje się pełnoletni! 18-te urodziny pierwszej części kultowej serii!

Gothic staje się pełnoletni! 18-te urodziny pierwszej części kultowej serii!

Uwaga! Artykuł może prowadzić do wspominek i sentymentalnego powrotu do lat dzieciństwa!

gothicmenu



Dziś jest 15 marca, na Białorusi obchodzą święto konstytucji, a my obchodzimy wejście w dorosłość pewnego klasyka gier RPG akcji!

Tak jest! Pierwsza część kultowej w serii Gothic ma już 18 lat!

Możemy świętować to pod deskami sceny, z której będzie nam przygrywać zespół "In Extremo"!gothic1a 

Tak wiemy, że już w głowie słyszysz tę piosenkę i zaraz zaczniesz szukać jej na YT. Spokojnie, nie szukaj jesteśmy przygotowani: https://www.youtube.com/watch?v=bkX1iNUq6Jw

Także jak już w drugiej karcie odpalisz muzykę zapraszam do dalszej lektury 

Gothic 1 miał swoją premierę 15 marca 2001 roku. Polscy gracze jednak musieli obchodzić się smakiem ponad rok do momentu gdy 28 marca 2002 roku pojawiła się polska lokalizacja gry pod wydaniem CD Projekt. To właśnie między innymi dzięki ich ciężkiej pracy seria Gothic odniosła taki sukces w Polsce. Pełny dubbing postaci który pomimo ubogiej ilości aktorów głosowych wypadł świetnie.  Dobrze wiemy że główny bohater bez głosu Jacka Mikołajczaka nie byłby tym samym bezimiennym którego tak kochamy. Rola ta tak przylgneła do aktora że nadal po tych latach ludzie głównie kojarzą go z tą postacią. Wystaczy tylko przeczytać parę komentarzy pod filmami z jego gościnnym udziałem.gothicmikolajczak 

"Mikołajczak to po prostu mistrz, jak go słyszę to przypomina mi sie Bezimienny" czy "Jakbym Pan Mikołajczak był moim ojcem lub kimś żyjącym w moim domu to bym nie wytrzymał słysząc bezimiennego całymi dniami XD".

Jednak to by nie wystarczyłoby ta gra stała się takim hitem. Więc jakie są składowe takiego sukcesu? Gothic może poszczycić się wyjątkowym mrocznym klimatem, przez który można było wsiąknąć w rozgrywkę na długie godziny oraz ciekawy świat pełen miejsc do eksploracji, który niejeden z nas zna dokładniej niż swoje osiedle. Na uwagę zasługuje również skalowanie poziomu trudności. Piranha Bytes zastosowała system, który sprawdził się na tyle dobrze, że byliśmy w stanie zobaczyć progres postaci. Na początku baliśmy się nawet wilków, które mogły nas zabić bez problemu, jednak po godzinie byliśmy w stanie zabijać wilki, lecz wtedy zaczęliśmy trafiać na jaszczury, wargi. Gdy byliśmy na tyle silni, by pokonać wagra na drodze stawał nam zębacz. W ten sposób do końca gry widzieliśmy cel w rozwijaniu postaci, tak by móc zabić jeszcze potężniejszego potwora. gothic1b 

Jednak na tak długi żywot tej gry wpłynęli w największym stopniu moderzy. Robiąc z początku małe dodatki do gry typu nowe zbroje, miecze bądź poprawianie błędów przechodząc do dużych modyfikacji, które zaczęły poważnie ingerować w świat gry zmieniając ją nie do poznania.  Korzystając z modyfikacji możemy odświeżyć gothica wprowadzając wsparcie directx 11, przez co nasza gra będzie przypominać gry, które zostały wydane niedawno.

gothicdx11 Modyfikacje mogły nawet przedstawiać nowe wydarzenia w całkiem innych stworzonych od nowa krainach. Mimo 18 lat gry  nadal oczekujemy na wielkie modyfikacje jak ?Dzieje Khorinis? czy ?Kroniki Myrtany?. W których mają wystąpić profesjonalni aktorzy wcielając się w wiele nowych postaci.gothicdziejekhorinis 

 

Gothica pamiętamy, Gothica kochamy i do Gothica będziemy powracać!

Jeżeli chciałbyś zagrać, nie pobieraj z nielegalnego źródła! Podziękuj twórcom za stworzenie naszej kochanej gry! Na platformach typu G2a można kupić całą serię w okolicach 10-20 PLN.

 

Podobne publikacje
Platforma treningowa GetSkill używa plików cookies (tzw. ciasteczka) w celach statystycznych, reklamowych oraz funkcjonalnych. Więcej o zasadach.