Zapowiedź aktualizacji Hearthstone! - 19.12.2018

Zapowiedź aktualizacji Hearthstone! - 19.12.2018

Szansa na nowe!

Po dość długim okresie bezdyskusyjnego panowania kilku konkretnych decków w Standardzie, Blizzard zdecydował się na wprowadzenie do gry kilku zmian mających nieco naprawić obecny stan tego formatu oraz Dziczy. Pozostaje jedynie wyczekiwać konkretnej daty wprowadzenia aktualizacji w życie, a tymczasem możemy się przyjrzeć jej wstępnym założeniom:

1level

Od miesiąca największą popularnością w grze cieszył się Odd Paladyn, głównie za sprawą swojej skuteczności i szybkości w zadawaniu ogromnych obrażeń. W jego przypadku zdecydowano się na podniesienie kosztu potężnego "Level Up!" z 5 many do liczby 6, a co za tym idzie całkowitego wykluczenia jej przydatności w tym archetypie. Co więcej, nie będziemy go już mogli rzucić dwukrotnie w ciągu jednej tury bez uprzedniego obniżenia kosztu zaklęcia. Łączny buff +4/+4 sprawdzał się wyśmienicie jako finisher, który teraz będzie znacznie trudniejszy do wykonania.

1saronit

Saronite Chain Gang też nie zdołał uciec przed osłabieniem, a talią, w którą został głównie wymierzony kolejny cios okazał się Shudderwock Shaman. Zmianie uległ efekt kreatury, który nie przyzywa już kopii "tego stronnika", lecz konkretnie kolejnego skutego łańcuchami stworka. Polega to mniej więcej na tym, że znienawidzony przez wszystkich Pan od łap pazurzastych i zębnej paszczy nie będzie już w stanie dublować się na rękę po zagraniu w takiej formie, jak miało to miejsce do tej pory.

1poison

Gdy Leeching Poison po raz pierwszy ujrzał światło dzienne, nikt się nim raczej nie zachwycał, jednak wszystko obróciło się nagle o 180 stopni w momencie wyjścia potężnej broni o nazwie "Kingsbane". Kawał żelastwa o statystykach przewyższających momentami 10 ataku z kradzieżą życia sprawiał wrażenie nieco zbyt potężnej zabawki w późniejszych etapach gry, w dodatku bardzo ciężko było sobie z nią poradzić, gdyż po zniszczeniu stale wracała do talii wroga. Dodatkowym argumentem jest opinia Blizzarda, według której klasa ta powinna się raczej skupić na unikaniu obrażeń i ich zadawaniu, bardziej niż na leczeniu. W związku z tym koszt karty został obniżony, ale sam efekt działa już tylko na okres jednej tury.

1wild

Na sam koniec pozwoliłem sobie zostawić dwie karty Druida, które towarzyszą nam niemal od samego początku istnienia gry. Z każdym rokiem ich waga stale wzrastała, aż do momentu w którym "amerykański gigant" zdecydował się na ich osłabienie. Wild Growth oraz Nourish znajdywały swoje zastosowanie w najróżniejszych arechetypach decków pozwalając na bardzo szybkie zagrywanie kart o ogromnym koszcie many, w tym bardzo popularne ostatnimi czasy Ultimate Infestation. Obydwie zachowują swoje efekty, zmianie natomiast ulega ich koszt zagrania — każdy zwiększony o 1 kryształ. Z pewnością jest to wielki pocisk w kierunku wszystkich osób zagrywających się namiętnie druidami, ale z drugiej strony może pomóc to opracować jakieś nowe taktyki, które pozwolą nieco odświeżyć klasę.... czas pokaże.

1nourish

Osobiście jestem z wprowadzonych zmian bardzo zadowolony i patrząc na reakcję większości graczy, myślę, że nie jestem w tym uczuciu osamotniony. Jeśli o Blizzarda chodzi, są to najciekawsze działania od bardzo dawna. Ograniczenie top tierowych talii z pewnością pozwoli na wybicie się tym nieco słabszym, co powinno zdrowo wpłynąć na obecną sytuację w mecie. Ratakhan's Rumble wprowadził do tytułu sporą ilość świeżych kartoników, które teraz będą miały szansę zaistnieć.

Podobne publikacje
Platforma treningowa GetSkill używa plików cookies (tzw. ciasteczka) w celach statystycznych, reklamowych oraz funkcjonalnych. Więcej o zasadach.